Thursday 26 June 2014

KISAH GAUN PUTIH



Kalau disebut tentang Gaun Putih of course kita dapat imagine yang ianya adalah sangat cantik..suci..bersih & si pemakainya pula akan kelihatan very charming ibarat bidadari..macam kisah dongeng cinderella & snow white tu..hehehhe

Dan siapa sangka Gaun Putih nie merubah cara hidup saya kepada seorang pekerja makan gaji yang always sibuk dengan tugasan pejabat kepada kehidupan sebagai 'Work at Home Mom' di mana tak pernah saya impikan pun selama nie. Allahu..besarnya nikmat Allah yang tak mampu saya dustakan :')

Semuanya bermula apabila saya kenal dengan Shaklee..saya JATUH CINTA dengan produk Shaklee..saya amalkan Shaklee & saya promote Shaklee pada orang terdekat saya until one day Allah buka pintu hati saya untuk join KEAHLIAN SHAKLEE atas sebab sehelai Gaun Putih untuk anak saya Naura Eryna yg baru berusia 2 bulan ketika itu.

Pasti awak2 semua tertanya-tanya kan ape kaitan join membership dengan Gaun Putih? Oke ceritanya macam nie..waktu tu saya memang berkenan sangat2 dengan sehelai Gaun Putih buat my little tiny baby, Naura Eryna. Gaun tu saya impikan dipakai Naura semasa majlis aqiqah & cukur jambul but..bila dikira2 bajet untuk gaun tu memang tak cukup! Harga around RM100++ memang agak mahal lah untuk seorang yang bergaji kecil macam saya. Ditambah pulak dengan perbelanjaan untuk kenduri & untuk restok Set Menyusu waktu tu.

Pernah jugak saya terfikir untuk cari side income waktu tapi tak nampak jalan..nak menjahit, bukan saya pandai..pegang mesin jahit sekali je seumur hidup..hehehe..yang saya nampak peluang untuk bisnes..tapi nak jual ape?? ilmu bisness zero hatta jual sebatang pen pun tak pernah! Hmmmm..

But kalau dah tertulis ade rezeki untuk saya, pasti milik saya..Alhamdulillah. One fine day tiba2 saya ternampak post dekaf fb untuk MEMBERSHIP SHAKLEE. Memang saya tak fikir panjang..terus saya contact page tu & terus bank in membership fee eventhough saya tak kenal pun admin page..betul ke..tipu ke..langsung saya tak selidik. Yang penting saya nak jimat dengan beli harga ahli & saya nak cuba untuk bisness. Common la..product well-known kot..tak kan la susah sgt nak jual kan?

Bermula dari hari tu memang saya promote sungguh-sungguh Shaklee nie sebab tak susah pun nak jual..rmai je nak beli..kadang2 customer yang cari saya..lagi la tambah semangat kan? Istimewanya, saya join under group yang betul2 guide saya dari segi ilmu marketing..semangat..tips dan macam2 lagi yang totally ubah cara saya berfikir daripada tiada kepada 'ada-ada'..faham2 sendirilah ye? hehehehhehe

Eh berbalik pada gaun putih tadi tu..memang duit bonus saya lebih daripada cukup untuk beli but bila nak dikatakan rezeki tu..dapat free je..hadiah daripada adik saya untuk anak buah pertamanya..menangis terharu dalam hati..Syukur..terasa Allah dengar segala permintaan hati saya..Awak semua nak tengok gaun yang 'valuable' tu?

Naura with her White Gown..is it Adorable?


So..memang tak hairan lah kalau orang sekeliling saya nampak saya bersungguh2 dlm bisnes nie..ditambah pulak dengan sokongan suami..parents & adik beradik buat semangat saya makin membuak2! And yang seronoknya dari hari ke hari ade je kawan2 yang 'serah diri' mereka untuk saya bantu generate income dengan Shaklee..until now famili Mummy Naura Legacy (MNL) berkembang ibarat sebuah ladang epal subur yang hasilkan buah yang manis. Syukur Alhamdulillah. 

But saya tak pernah berhenti puas memberi sebab bagi saya..bilamana saya bantu orang lain capai hajat mereka..Allah akan bantu saya untuk tunaikan hajat saya..Teach others..to teach others..to teach others..Bak kata upline saya 'The More You Give, The More You Get'. Itu lah yang saya rasa sekarang..saya usaha sungguh2 untuk bantu 'anak cucu' saya dapatkan apa yang mereka mahu..maka Allah tunaikan impian saya untuk HANYA BEKERJA DARI RUMAH dengan income menuju hampir 5 angka sebulan :') Ini bukan kisah dongeng macam cinderella tu oke? Ini kisah benar yang mana saya dah rasai pun sekarang. Seorang Work At Home Mom yang dapat lihat anak membesar depan saya. Bukankah itu juga merupakan impian hampir kesemua ibu di dunia??


Do you want to be Your Own Boss??

Diharapkan kisah saya dapat buka mata awak2 semua yang 'kurang yakin untuk mulakan langkah pertama' tu. Conquer Your Fear! Jgn biarkan ketakutan menghalang keyaan awak semua. Perjalanan beribu batu tu bermula dari langkah pertama..so why not awak mencuba? Kalau jatuh or tersasar..bangun lah balik..sebab anak2 kita yang baru nak belajar melangkah tu..kalau diorg jatuh tegolek for sure cpt2 bangun kan? Tak kan kita yang dah cukup akal nie terus nak give up? Maluuu la..hehehehe

Actually banyak lg nak cerita..but nanti2 lah saya sambung sambung balik oke? Tu pun kalau ade yang nak membaca la :)

Buat awak yang nakkan TIPS & BERKONGSI CERITA mahupun untuk saya guide anda untuk jadi WAHM macam saya..dipersilakan untuk hubungi saya ya!

Razwana Razif,
011-29118686
The Founder of MNLegacy




//script for popup like box

0 comments:

Post a Comment