Thursday 21 November 2013

PENTINGNYA VIT C UNTUK KESIHATAN OPTIMUM!


Ramai yang beranggapan bahawa kita boleh mendapat zat dan nutrisi melalui pemakanan seharian. Akan tetapi, sedarkah anda bahawa makanan yang dimasak dengan lama boleh kehilangan vitamin B kompleks dan vitamin C? Ada juga vitamin B yang dirosakkan oleh radias yang dihasilkan oleh ketuhar gelombang mikro. Suplement/Vitamin tambahan bukanlah ubat yang mana pengambilannya adalah bergantung kepada masalah kesihatan, cara hidup dan keperluan nutrisi individu. Dengan memastikan tubuh mendapat zat dan nutrisi yang diperlukan, secara tidak langsung pelbagai masalah kesihatan dapat diatasi.

TAHUKAH ANDA VITAMIN C SANGAT RAPUH (FRAGILE)?

  • Vitamin C larut air dan tidak disimpan dalam badan pada bila-bila masa pun. Ia mesti sentiasa diganti – malah setiap hari.
  • Vitamin C mudah dimusnahkan oleh pencemaran udara & air. Contohnya merokok sekotak boleh membakar 500 mg Vit C.
  • Mudah musnah kerana stress (tekanan ) – physikal dan mental.
  • Vitamin C mudah teroksida oleh oksigen. Contoh makanan pemotongan sayur-sayuran, buah-buahan yg terdedah terlalu lama sebelum digunakan akan mengurangkan kandungan Vitamin C. Contoh lain ialah cara memasak yang terlalu lama atau dengan suhu yang tinggi.

APAKAH TANDA KEKURANGAN VITAMIN C?

~ Mudah tertekan (stress)
~ Kulit sangat kering dan bersisik
~ Tapak kaki keras dan kasar
~ Luka lambat sembuh
~ Mudah selesema atau bersin
~ Wajah tampak lebih tua berbanding umur (Vitamin C penting untuk pembentukan kolagen)
~ Mudah mendapat ulcer
~ Mudah demam
~ Penyakit skurvi

KESAN KEKURANGAN VITAMIN C (FB : RAZWANA RAZIF)

Berikutan itu,  kita harus menyedari betapa pentingnya kehadiran Vitamin C untuk tubuh. Selain ianya tidak boleh dihasilkan sendiri oleh tubuh, Vitamin C akan termusnah akibat kepanasan atau terkena sinaran ultraungu sesetangah jenis bahan tambahan dalam makanan, bahan kimia pertanian dan akan teroksida jika terdedah kepada udara. Malahan kebanyakan Vitamin C hilang sebelum makanan tiba di atas meja disebabkan oleh haba yang tinggi ketika proses memasak.

Terdapat banyak pilihan Vitamin C di pasaran. Jadi bagaimana anda mengetahui bahawa yg manakah yang TERBAIK? Apakah PANDUAN PEMILIHAN Vitamin C yang TERBAIK?

Menurut Dr Bruce Miller, panduan untuk memilih Vitamin C adalah seperti berikut:

~ Pilihlah Vitamin C yang memberikan 500mg per tablet.
~ Ianya adalah dari sumber semulajadi dan bertindak mengikut pelepasan masa
~ Mengandungi “bioflavonoids” yang seimbang dengan Vitamin C. Setiap 500mg Vitamin C perlulah mengandungi 120mg “bioflavonoids”.
~ Ianya diuji secara klinikal untuk memastikan penyerapan yang optimum di dalam tubuh badan.

Oleh yang demikian, adalah penting untuk kita mendapatkan semula bekalan Vitamin C bagi memperoleh faedah optimum daripada vitamin yang menakjubkan ini. Golongan seperti perokok, mereka yang sering menghadapi tekanan dan pesakit yang sedang dalam proses penyembuhan harus meningkatkan pengambilan Vitamin C seharian mereka.
  
"PREVENT BETTER THAN CURE"
 
Kelebihan Vitamin C Shaklee

Merupakan produk pertama yang menawarkan perlindungan pelepasan terkawal semula jam demi jam dengan menggunakan komponen tumbuh-tumbuhan semula jadi untuk memberikan bekalan vitamin C kepada tubuh dengan lembut dan berterusan.

Shaklee Sustained Release Vita-C® melepaskan vitamin C setara dengan sebiji setengah buah oren setiap jam selama lima jam

Tablet Sustained Released Vita-C 500 mg, yang diambil dua kali sehari selang setiap 5 jam, mengekalkan paras plasma vitamin C dalam tempoh lebih daripada 24 jam

Apakah pilihan anda? Pilihan saya dan keluarga semestinya :


Konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!



Hubungi saya :

 








 

ID Shaklee: 915523
Call / Whatsapp: 011-29118686
Email: nurul_aswana@yahoo.com
Add friend & pm FB : Razwana Razif
 




//script for popup like box

0 comments:

Post a Comment