Wednesday 19 November 2014

TANDA-TANDA TOKSIN BERLEBIHAN

Hari nie saya nak kongsikan dengan awak semua tentang masalah TOKSIN yang menghuni badan. For sure ramai yang tak sedar bahawa masalah kesihatan yang di alami adalah berpunca dari toksin betul tak? Sebelum tu jom kita tengok tanda-tanda toksin berlebihan :

  • Masalah sendi - lenguh lenguh badan
  • Lemah daya tumpuan & daya ingatan
  • Sering alami sembelit @ cirit birit
  • Timbulnya jerawat @ bintik hitam
  • Berat badan naik
  • Keguguran rambut & kuku mudah patah
  • Sering alami sakit pada leher, kepala, bahu & tengkuk
  • Cepat marah & murung
  • Sering merasa sakit pada bahagian tulang belakang, pinggang dan sendi
Tanda tanda lain 
  1. Seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap. 
  2. Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.
  3. Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi.

Usus penuh toksin

Dah pastinya awak pernah alami salah satu atau mungkin semua masalah di atas kan? Jangan ambil mudah kerana ianya adalah petanda toksin dalam badan sangat tinggi. Oleh kerana itu, awak digalakkan oleh melaui proses DETOKS.

Apa itu Detoks?

Detoks adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak & lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selain untuk mengelakkan daripada masalah kesihatan yang serius, detoks juga memastikan vitamin/suplemen diserap dengan lebih sempurna.

Detoks nie sebenarnya sangat penting tau sebab kalau badan dipenuhi toksin, ambil lah suplemen/vitamin apa pun..kesannya kurang. Senang cerita, usus kotor..so macam mana dia nak bekerja pada tahap optimum kan? Tapi..bila badan dah detoks sel2 akan lebih bersedia menerima nutrien-nutrien lain, jadi penyerapannya lebih efisyen.

Dari mana datangnya benda-benda toksin nie?

Dalam dunia moden hari ini, lebih 5 bilion lbs dilepaskan ke dalam persekitaran, makanan yang kita makan, udara yang kita bernafas dan hidup saban tahun. Tambahan pula banyak makanan mengandungi pewarna, pengawet, sisa racun perosak, nitrat, minyak terhidrogen dan ejen-ejen lain yang mempunyai karsinogen.



Jadi agak-agak kalau ade simptom-simptom di atas silalah detoks tubuh ye..apa yang boleh membantu untuk mengurangkan toksin dalam badan?


Herb-Lax Sebagai Pencuci Usus


Bertindak untuk membersihkan usus kita daripada sisa lemak dan toksin yang melekat di dalam usus ataupun colon. Herb-lax bertindak untuk meransang usus untuk mempercepatkan proses detox dan pembersihan secara lembut iaitu membuang najis-najis yang tersekat ataupun tersimpan lama.

Herba yang digunakan dalam Herbalax tidak berkaitan dengan julap kimia buatan yang dijual di mana-mana.  Produk-produk julap buatan nie biasanya merengsakan tisu dengan cara menarik bendalir ke dalam usus untuk memaksanya mengeluarkan bahan-bahan dalam usus. Julap tiruan seperti ini boleh melemahkan organ-organ dan boleh menyebabkan kebergantungan terhadapnya, dehidrasi & ketidakseimbangan elektrolit. Jadi berhati-hati ya especially buat awak yang suka beli dekat kedai herba cina tu.

Selain itu, keberkesanan Herb-Lax menghilangkan bau badan, melegakan sembelit, mengurangkan masalah jerawat dan usus boleh berfungsi dengan keadaan baik. Herbalax juga boleh membantu meningkatkan pengaliran darah dan menormalkan fungsi usus.

Alfalfa Sebagai Pencuci Seluruh Badan


Antara penyahtoksin yang terbaik iaitu Alfalfa. Berasaskan daun herba yang akarnya panjang jauh ke dalam tanah dan bertindak untuk detox keseluruhan badan kita. Alfalfa yang bersifat alkali boleh mengembalikan kenormalan badan kita yang berasid dan menghilangkan toksik dalam badan.

Alfalfa bertindak meransang aliran hempedu, dan juga membuang mineral-mineral yang berbahaya dalam badan. Ia juga membantu masalah gout dan mengurangkan kolestrol dalam darah.

Selain ciri-ciri sebagai pembersih badan & penyahtoksin, Alfalfa juga mempunyai banyak faedah lain. Menurut seorang pakar nutrisi, Alfalfa membantu dalam pencernaan, anti-radang, anti-artritis & anti-bakteria. Ia membantu dalam penyembuhan ulser, gout, sakit tumit, sakit perut, alahan & pembaikan cakera tulang (disc). Ia juga mengawal tahap gula dalam darah & membantu menurunkan paras kolestrol.

Best kan detoks dengan HERBLAX dan ALFALFA nie? Bukan sahaja bermanfaat untuk detoks tubuh, malahan beri pelbagai manfaat untuk kesihatan & kecantikan

Apa kata mereka yang dah cuba?










JOM 'BERSIHKAN' BADAN KITA DARI TOKSIN!

Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Razwana Razif
♥ Sms/WhatsApp:  011-29118686
♥ Fb: https://www.facebook.com/bidadari.nurul sila klik button FOLLOW utk info terkini
Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.

Happy sharing & have a nice day ahead

Wassalam.


----------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : NURUL ASWANA
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Sg Besar, Sekinchan, Tg. Karang, Kuala Selangor
Shaklee ID [ No : 915523 ]
Fon :011-29118686
Facebook : https://www.facebook.com/bidadari.nurul
Email : ladywandaz_3107@yahoo.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 915523 .
Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
----------------------------------------------------------------------------------------
//script for popup like box

0 comments:

Post a Comment