Thursday 15 January 2015

KEISTIMEWAAN PENCUCI MUKA NUTRIWHITE


Pencuci muka adalah satu item wajib dimiliki semua orang especially wanita. Normally kita akan cuci muka after balik daripada kerja, atau keluar rumah dengan kawan atau pun duduk rumah satu hari lepas tu nak tidur..wajib cuci muka supaya kulit rasa fresh & bersih

Kalau malas cuci macam mana? Haishh..cannot do that..kalau malas nanti kulit berminyak, liang pori tersumbat seterusnya timbul jerawat, jeragat, whitehead & blackhead. Kulit muka pun tak cantik..nampak kusam je

Bagi saya..waktu paling penting untuk cuci muka adalah sebelum tidur..tak kisah la sama ada muka pakai mekap @ tak bermekap..keluar rumah atau tak..memang wajib cuci muka. Sebab ape? Sebab waktu malam adalah waktu yang sesuai untuk memproses kembali kulit kita. Pada waktu malam adalah waktu di mana kulit kita berehat


Yang paling penting sekali adalah pilih pencuci muka yang bersesuaian dengan kulit kita. Most suggested adalah pencuci muka yang bebas daripada bahan kimia ataupun paraben yang beri kesan buruk pada kulit untuk jangka masa panjang. For sure awak pun tak suka pencuci muka yang buat kulit mengelupas & nampak kemerah-merahan macam udang kena bakar kan?

Pilihan saya adalah dengan PENCUCI MUKA NUTRIWHITE SHAKLEE! Nak tau kenapa saya jatuh cinta dengan pencuci muka Nutriwhite nie? Sebab paling utama adalah rasa segar dan nyaman je lepas cuci muka tu. Kulit pun rasa lembut dan licin. Kalau semut lalu pasti jatuhlaa..hihiii..oke gurau je.. 

Cuma satu je yang tak best. Teka apa dia? Yayy betul! takde haruman wangian. Tapi..sokayy je saya rela abaikan takde bau wangii-wangi asalkan hasilnya superb! NUTRIWHITE Shaklee ni bebas dari bahan kimia dan sintetik berbahaya. Memang selamat untuk kulit muka kita tauuuu


Jangan terkejut kalau saya cakap saiz pencuci muka Nutriwhite nia agak besar. Apa taknya..isipadu padat 150ml satu tiub tu. Memang berbaloi-baloi. Picit sikit je dekat tapak tangan dah berbuih banyak. Ikut pengalaman saya..boleh tahan more than 7 bulan..tu pun kadang-kadang suami dok curi guna..hihiiii

Bukan saya je tau yang cakap PENCUCI MUKA NUTRIWHITE nie best & berkesan, customer saya pun dok puji-puji kata sesuai sangat dengan kulit diorang especially yang ada whitehead & blackhead. Slowly tertanggal & hilang.


See? Whitehead & Blackhead hilang, kulit pun nampak makin cerah kan? Untuk pengetahuan awak semua..Nutriwhite nie bertindak dalam 5 cara iaitu :

1. MENCEGAH - melindungi kulit secara aktif dari sinar UV, cahaya matahari & alam sekitar (yang mana dapat menggelapkan kulit)

2. MENGURANGKAN - mengurangkan penghasilan pigmen hitam pada kulit daripada menjadi gelap. Hasilnya :

  • Kulit lebih cerah dan berseri
  • Mengurangkan warna kulit yang tidak sekata
  • Dengan penggunaan yang berterusan, kulit wajah tampak lebih sempurna

3. MENYEKAT -  menyekat pemindahan pigmen hitam daripada dasar sel kulit ke lapisan atas untuk mencegah kemunculan tompk hitam

4. MENCERAHKAN - mencerahkan warna melanin yang sedia ada juga tompok hitam. Juga menyerlahkan  warna kulit secara keseluruhan

5. MEMPERBAHARUI - memperbaharui dengan menghilangkan sel mati yang mengandungi melanin berlebihan agar kulit cantik berseri

Apa kata mereka yang dah cuba?




So far selama saya follow-up customer saya..takde sorang pun yang cakap tak berkesan..semua dok puji-puji & bagitau nak try krim siang..softner & krim malam pulak. Maknanya memang puas sangat hati sangat la tu kan? Alhamdulillah..customer happy saya yang jual nie pun lagi lah berbunga-bunga je hati :)

Awak yang masih teragak-agak lagi untuk cuba tu..boleh contact saya untuk free consultation. Saya akan advice awak untuk dapatkan kesan terbaik. In Shaa Allah.

Kedai Shaklee saya open 24/7 tauu..so anytime boleh whatsapp saya tanpa perlu tunggu lama untuk saya reply back :)

Happy sharing! Pastikan yang SEMULAJADI..baru beli *wink!

Till then & Assalamualaikum :)

----------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : NURUL ASWANA
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Sg Besar, Sekinchan, Tg. Karang, Kuala Selangor
Shaklee ID [ No : 915523 ]
Fon :011-29118686
Facebook : https://www.facebook.com/bidadari.nurul
Email : ladywandaz_3107@yahoo.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 915523 .
Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
----------------------------------------------------------------------------------------
//script for popup like box

0 comments:

Post a Comment