Thursday 8 October 2015

RAHSIA LANGSING IBU MENYUSU


Assalamualaikum w.b.t

Wana yakin ramai ibu-ibu yang nak tahu VITAMIN yang selamat diambil oleh IBU MENYUSU yang dalam usaha nak TURUNKAN BERAT BADAN kan?

Actually ramai yang tanya wana

'Macam mana nak maintain SLIM lepas bersalin?'

Wana kata 'BREASTFEED lah'

But ramai yang argue... 'Tipulah..saya breastfeed tapi tak kurus-kurus pun'. Sobss 

Hakikatnya, pemakanan dan sistem ketahanan badan setiap individu tu berbeza. Ada yang metabolismanya sedia ada pantas & cekap!

Ada pula yang perlukan sedikit 'BOOSTER ' supaya badan MEMBAKAR & MEMBUANG LEMAK-LEMAK degil dengan berkesan

Sebenarnya ramai yang alami masalah perut buncit & menggeleber lepas bersalin kan? Bentuk dan saiz dah tak macam masa anak dara yang mana ianya sangat merisaukan!

Mana tak risaunya kalau badan tak kurus-kurus walaupun baby dah keluar. Hmmm..wana pulak memang badan maintain SLIM macam zaman sebelum kawen! MMG SYOK! Ni semua sebab fully breastfeed dan amalkan makan Vitamin Shaklee :)

Akan tetapi..Kalau ibu-ibu sedang dalam usaha untuk MENURUNKAN BERAT BADAN, nasihat wana berhati-hati dalam pemilihan SET SLIMMING. Ini kerana tak semua Set Slim sesuai dengan ibu yang menyusukan bayi. Ada diantaranya yang akan menyebabkan susu merudum dan yang paling bahaya jika memberi kesan sampingan kepada bayi seperti cirit birit, naik ruam dan sebagainya.

Cadangan wana sekiranya awak merupakan seorang ibu menyusukan tapi tak kurus-kurus, awak boleh cuba SET SLIMMING SHAKLEE khusus untuk ibu menyusukan yang MESRA BABY 
👍Nak tahu vitamin yang sesuai untuk ibu yang menyusukan bayi? SELAMAT, SESUAI UNTUK IBU MENYUSU, SUSU TAK MERUDUM dan BAYI TAK CIRIT BIRIT.






Nak tahu vitamin yang sesuai untuk ibu yang menyusukan bayi? SELAMAT, SESUAI UNTUK IBU MENYUSU, SUSU TAK MERUDUM dan BAYI TAK CIRIT BIRIT.

1. Energizing Soy Protein. Protein sangat penting untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sehingga 35%. Pengambilan Energizing Soy Protein diyakini mampu mengalas perut ibu dan membuatkan ibu kurang berasa lapar.

2. Lecithin. Berfungsi untuk memecahkan lemak-lemak dan mencairkan kolestrolLecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" sebab ia mempunyai kesan melekat pada lemak. Dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan kita

3. Alfalfa Complex. Merupakan agen detoks terbaik untuk mencuci usus daripada lendir di dinding usus. Detoks penting supaya penyerapan nutrien lebih mudah berlaku. Alfalfa bukan sahaja berfungsi untuk mempercepatkan penghasilan susu, malah juga untuk membuang toksin dalam badan. Bila badan bebas toksin, barulah nutrien daripada pemakanan seharian kita lebih mudah diserap dan membantu fungsi normal tubuh.


Untuk kesan optimum, ibu-ibu digalakkan untuk mengambil bersama SET MENYUSU macam dalam gambar dekat atas tu ya untuk kekal sihat, cergas, langsing, dan susu pun sentiasa meriah! Bonus dapat KULIT CANTIK GEBU tau *kenyit mata dua kali

Jangan tunggu lama-lama..nanti lama-lama tak kurus-kurus juga..heheheh. Maksud wana tu..lagi lama awak tangguh lagi susah nak turunkan berat badan sebab lemak-lemak semua dah tepu. For sure ambil masa yang lama untuk pecahkan lemak tu semua tauuu. Dan yang paling penting...jangan sampai suami tegur baru menggelabah nak cari produk yang sesuai. Mesti tak nak orang tegur..

'Awak mengandung anak ke berapa?' padahal baby baru 3 bulan dalam buaian tu..sob sobbb

Untuk KONSULTASI PERCUMA serta nak tahu vitamin mana yang sesuai dengan keperluan dan bajet awak..boleh whatsapp wana ya. 24 hours service okayyy :)

Till then..

Happy sharing & have a nice day ahead mommies

Wassalam.


------------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : NURUL ASWANA
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Sg Besar, Sekinchan, Tg. Karang, Kuala Selangor
Shaklee ID [ No : 915523 ]
Fon :011-29118686
Facebook : https://www.facebook.com/bidadari.nurul
Email : ladywandaz_3107@yahoo.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 915523 .
Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
----------------------------------------------------------------------------------------
//script for popup like box

0 comments:

Post a Comment