Friday 3 October 2014

MANFAAT ESP BY SHAKLEE : TENAGA & KEHAMILAN

Assalamualaikum....

In early pregnancy 2 tahun lepas, I had been searching for product yang boleh atasi atasi masalah morning sickness, beri tenaga & at the same time boleh jaga kecantikan kulit. Yeah, pada masa tu memang kepala a bit dizzy, badan rasa lemah plus jerawat naik bagaikan cendawan tumbuh lepas hujan. Sepanjang hari kat office badan rasa lemau je plus bila balik kerja pulak..badan terus telepek penat. Time tu kulit muka pun tak terjaga dah of course sebab macam takde masa nak jaga..heheheh..melawan rasa mengantuk punya pasal. Just imagine pukul 8 malam kadang2 dah masuk tido then tengah malam bangun untuk dinner & solat.

Time tu preggy around 6 weeks macam tu..apa yang buat saya rasa kena cari product for energy is bila tengah-tengah buat kerja kat office then tiba-tiba boleh tertido! Eh rasanya macam tak boleh jadi nie..mesti jugak kena ambil supplemen for energy..supaya badan rasa fresh & fokus dekat office.

Then google punya google takde pun terjumpa product best until one day terjumpa sharing kat facebook tentang satu product berasaskan protein iaitu ESP : Energizing Soy Protein. ESP nie lah produk Shaklee yang pertama saya consume & I'm really love it!



Wanita mengandung? Yes for sure sangat perlu sebab nak make sure si kecik dalam tummy tu membesar bagaikan juara!

Yang sentiasa keletihan? Yes I need more energy sebab time tu even pukul 8 pagi pun badan dah flat & mengantuk

Yang ingin kulit cantik? Yes, I really need sebab time tu memang kulit berjerawat & kusam! Sobs :(

Pekerja? Saya perlukan ESP untuk fokus dengan tugasan pejabat..kalau letih..mengantuk..pening macam mana nak fokus kan?

Ibu menyusui anak? Saya berniat untuk fully breastfeed anak sehingga berumur 2 tahun & ESP merupakan persediaan saya untuk tempoh penyusuan. Guess what? Usia kandungan saya masuk 7 bulan ASI (Air Susu Ibu) dah start keluar. I'm so...eksaited! Thank you ESP

See? banyak kan manfaat ESP nie. Then bila konsisten minum every morning & night, saya dapat rasa perubahan besar dalam diri saya. Antaranya :

♥♥ Badan lebih BERTENAGA. Bangun pagi dah boleh cuci baju..kemas rumah..buat breakfast then baru pegi kerja

♥♥ Lebih FOKUS. Bila punch card je..terus buat kerja office, takde dah lemau, rasa mengantuk. Maksudnya lebih fokus buat kerja sampaikan bos pun perasan sebab bila dia bagi kerja cepat je siap..hihikss

♥♥ Kulit lebih CANTIK & PARUT JERAWAT PUDAR. Kesan nie yang palinggg saya suka sebab jerawat tak tumbuh dengan meriah & parut jerawat yang lama slowly pudar! Kulit makin berseri & licin. I loikee ♥ 

Plus, it's soy & menjimatkan! Just imagine satu tong tu boleh tahan up to 3 month. Kalau nak beli soya kotak tu hari2 macam banyak je nak kena saving plus soya tu bukan NON -GMO macam ESP. For sure lah saya akan pilih yang lebih SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI :)


Pemberi tenaga segera – Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. Ia juga meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan gejala tekanan  yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan dan lain-lain.

Kekal awet muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

Hormon berasaskan tumbuhan semulajadi – Kacang soya adalah tumbuhan yang kaya dengan isoflavon (yang sama dengan fungsi hormon wanita). Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

Memulihkan fungsi prostat lelaki - Genistein dalam kacang soya telah terbukti mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan otot, sekaligus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan  parut.

Memulihkan pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

Memperbaiki memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

Nowadays saya perasan ESP Shaklee nie makin HOT yang mana mostly kaum wanita dah ramai amalkan as makanan tambahan untuk bantu masalah kesihatan & kecantikan. Bagi saya tak rugi melabur sedikit untuk pastikan kesihatan kita berada pada tahap optimum. Plus dapat pakej KULIT CANTIK pulak tu..sapa tak nak kan? *wink

So, for those yang berminat nak try & order, boleh contact saya. In Shaa Allah saya menjanjikan super best price, full consultation & also 24 hours free to be contacted for follow up purpose :)

The next entry, saya akan kongsikan dengan awak semua cara-cara untuk bermasker dengan ESP pulak keh? Jangan tak tau..ESP nie multi-function, minum boleh, buat masker boleh..lulur satu badan pun boleh! Especially untuk bakal pengantin baru yang berniat nak remove sel2 kulit mati, daki & nakkan kulit yang flawless menjelang hari bahagia :)

Stay tuned! Till then & Assalamualaikum :)

----------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : NURUL ASWANA
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Sg Besar, Sekinchan, Tg. Karang, Kuala Selangor
Shaklee ID [ No : 915523 ]
Fon :011-29118686
Facebook : https://www.facebook.com/bidadari.nurul
Email : ladywandaz_3107@yahoo.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 915523 .
Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
----------------------------------------------------------------------------------------
//script for popup like box

0 comments:

Post a Comment