Thursday 7 August 2014

GLA COMPLEX : TEMAN RAPAT WANITA?

Assalamualaikum lovelies :)

Today saya nak share dengan awak semua tentang suplemen favourite saya which is GLA COMPLEX. Kenapa saya kata suplemen kesukaan saya? Sebab GLA COMPLEX bantu normalkan kitaran period saya yang bersimpang siur after bersalin. Still ingat lagi..hampir setahun period tak menjelma..badan pun rasa lemah..lesu..maybe sebab darah kotor berkumpul dalam badan. And kalau tak datang period..nak 'family planning' pun susah since saya rancang sendiri2 je..hehehehe



Untuk info awak semua especially wanita..kita akan lalui pelbagai peringkat transformasi dalam kehidupan and setiap peringkat transformasi tu kita akan alami perubahan turun naik hormon kewanitaan. Dalam proses nie kita takkan terlepas dari merasai macam-macam masalah kesihatan yang melibatkan ketidakstabilan hormon.

Antara puncanya adalah daripada gaya hidup kita contohnya tekanan kerja, pengambilan pil hormon/perancang, diet tak seimbang also kerana kekurangan nutrisi tertentu yang mana ianya amat mempengaruhi tahap kesihatan kita sekarang.


Antara peringkat transformasi yang dilalui oleh wanita adalah :
- Akil baligh
- Pra-kehamilan
- Kehamilan
- Pra-menopaus
- Menopaus
- Selepas menopaus

Sebab tu setiap wanita since dari remaja lagi sangat disarankan untuk ambil asid Lemak Omega 6 atau GLA COMPLEX nie secara konsisten sebagai makanan tambahan.  Ini adalah bagi memastikan hormon kewanitaan kita sentiasa seimbang serta tahap kesihatan kita berada di tahap yang optimum. Sebab of course kita taknak nampak tua sebelum usia kan? So that dalam Shaklee, GLA nie dihasilkan bagi memenuhi keperluan kita semua as wanita yang ingin tampil SIHAT & CANTIK dari luaran & dalaman :)

Manfaat GLA Complex :
  • Herba Tradisi yang Dipercayai - Borage adalah kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  • Mengawal Selia Estrogen & Testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki & wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air & sakit payudara.
  • Melambatkan Menopaus - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
  • Memperbaiki Prostatomegaly - GLA memperbaiki masalah prostat lelaki & masalah kerap kencing.
  • Menentang Kanser - GLA adalah antikosidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor & kanser.
  • Memperbaiki Inflamasi Kulit - Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan.
  • Menghalang Komplikasi Diabetis - Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetis semasa hamil & usia tua. Meringankan kebas & kesakitan disebabkan gula dalam darah yang tinggi.
  • Pelansingan dan Menghalang Pertambahan Berat Badan - Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat dengan berkesan, memberi tone pada
  • kulit & otot wanita secara berperingkat untuk mencapai berat badan cantik, menghalang penambahan berat badan.
  • Menghalang Tekanan Darah Tinggi - Menghalang pembekuan darah, meransang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis & myocardial infarction.
  • Memperbaiki Tekstur Rambut - Memperbaiki rambut kering & keadaan rambut gugur.
  • Hiperaktif & Autisma (ADD/ADHD) - dibuktikan secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar beri tumpuan untuk belajar & hiperaktif.

Kalau awak semua nak tau, uniknya GLA Complex nie adalah kerana ianya sumber terbaik OMEGA-6. GLA Complex digabungkan dengan minyak Sunflower & Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan & kestabilannya. Kesegaran & keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.

So, kalau awak semua berhajat nak miliki suplemen yang saya consume nie boleh klik link ORDER NOW untuk melakukan pembelian & lepas tu cepat2 hubungi saya untuk dapatkan KONSULTASI SECARA PERCUMA di mana saya akan kongsikan tips2 kesihatan & kecantikan khusus untuk awak semua. Kerana Dirimu Begitu Berharga!

Till then & have a nice ahead :)



NURUL ASWANA
SMS/WHATSAPP : 011-29118686
FB : RAZWANA RAZIF
mummynaura.blogspot.com
Sekinchan, Sungai Besar, Kuala Selangor & kawasan berhampiran

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::





//script for popup like box

0 comments:

Post a Comment