Tuesday 19 August 2014

KEISTIMEWAAN OSTEMATRIX by SHAKLEE

Assalamualaikum w.b.t :)

Again hari nie saya nak berkongsi dengan awak semua berkenaan one of my favourite supplement which is Ostematrix. Every night before tidur saya akan make sure 4 biji Ostematrix saya telan just untuk pastikan tidur malam saya lena & mudah bangun pagi on the next day. Seriously lepas amalkan Ostematrix nie saya dapat tidur yang berkualiti even 2 @ 3 kali berjaga untuk breastfeed Naura :) Bangun pagi pun rasa segar je..kalau tak dulu suka snooze snooze alarm sampai kadang-kadang terlajak pukul 7 pagi ")



Kalau nak tau, Ostematrix nie merupakan Kalsium dalam bentuk pil. So untuk awak yang tak suka minum susu, hanya perlu ambil 4 biji Ostematrix nie supaya tubuh awak dapat bekalkan Kalsium yang mencukupi untuk elakkan masalah kesihatan di kemudian hari terutamanya pereputan tulang sebelum usia.

Selain diperlukan oleh golongan dewasa yang aktif, awak semua perlu tau bahawa kalsium merupakan zat yang sangat penting bagi ibu-ibu hamil. Kekurangan pengambilan kalsium sewaktu hamil sebenarnya boleh sebabkan komplikasi semasa meneran saat-saat melahirkan anak. Lebih buruk, kesannya akan berterusan sehingga usia tua.

Para ibu yang tidak boleh bertoleransi dengan laktosa disaran untuk ambil Kalsium sebagai ganti

Menurut Dr. Delilah Ahmad, Pakar Obstetrik Dan Ginekologi Pusat Perubatan Sime Darby Subang Jaya menjelaskan bahawa ibu hamil lazimnya memerlukan 1,200 hingga 1,300 miligram kalsium sehari iaitu tambahan 300 hingga 500 miligram zat yang diperlukan orang dewasa.

Itu  bermakna seseorang tu perlu mengamalkan pengambilan susu segar sebanyak satu liter everyday. Beliau yakin, ibu-ibu sekarang nie kurang amalkan pengambilan susu, sama ada tidak minat atau ada sesetengah yang bermasalah untuk bertoleransi dengan laktosa.


Walaubagaimanapun, nowadays terdapat banyak produk pil kalsium dekat pasaran. Kat situlah kita kena mainkan peranan untuk pilih which one is better & tak mendatangkan kesan mudarat kemudian hari :)

Apa Kelebihan Calcium Pills Shaklee compared to the other brand?

Ostematrix Shaklee adalah suplemen yang bekalkan Kalsium, Magnesium dan lengkap dengan Vitamin D untuk penyerapan yang lebih baik dalam tubuh badan. Ianya merupakan kalsium yang isinya paling seimbang demi memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi Kalsium, Magnesium, Fosforus, dan Vitamin D, Kuprum, Manganes & Boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. 

Ramai yang menganggap pil suplemen semuanya sama also ramai yang bercakap tentang sumber kalsium dan berpendapat semuanya adalah sama walhal in reality..ianya berbeza!

Kalsium terutamanya pil kalsium berbeza antara satu sama lain. Pil-pil kalsium terdiri daripada pelbagai jenis antaranya calcium carbonate, calcium lactate, calcium citrate, calcium gluconate dan sebagainya.

Akan tetapi pil kalsium sahaja tidak cukup kerana ianya memerlukan Vitamin D untuk penyerapan yang mana akhirnya akan menghasilkan tulang dan gigi yang kuat.

But..tu semua still tak cukup lagi sebab tulang yang kuat perlu 'melekat' antara satu sama lain, Oleh tu ia memerlukan mangan, boron, copper dan sebagainya sebagai simen

Itulah KEISTIMEWAAN OSTEMATRIX SHAKLEE!!


Manfaat Utama Ostematrix Shaklee
  • Menguatkan tulangKalsium menghalang osteoperosis, menguatkan kuku, gigi dan sistem saraf. Kalsium juga merawat tulang reput, menguatkan gusi dan merangsang darah untuk memekat.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan mengurangkan kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
  • Meringankan stressOstematrix mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, membantu tidur yang lebih selesa dan membantu memperbaiki depresi, mood yang tidak tetap, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki masalah haidKajian menunjukkan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit sewaktu haid dan membantu membuang air kecil.
  • Pengalkalian tubuhKalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan PH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua.
  • Merawat penyakit ricketMeningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka dan memperbaiki penyakit periodontal.
  • Mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenagaMagnesium dalam Ostematrix adalah ion positif nombor dua penting didalam tubuh badan kita.
  • Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan ototOstematrix Shaklee mengandungi zink, Boron, Manganes dan Kuprum yang membantu memelihara metabolism kerangka badan.
So kalau awak rasa pengambilan kalsium adalah kurang dalam diet seharian..you should try Ostematrix especially kalau awak alami simptom seperti di bawah :
  • Kekejangan atau kram otot
  • Sukar/susah nak tidur
  • Perasaan berdebar2
  • Eczema-penyakit kulit
  • Rapuh kuku
  • Sakit Sendi
  • Tekanan darah tinggi
  • Gigi reput
  • Paras Kolestrol tinggi
  • Kebas-kebas kaki dan tangan
  • Rheumatiod arthritis
  • Rickets
  • Sembelit
Awak just perlu klik picture 'ORDER NOW' untuk melakukan pembelian terus ke muka pintu or you can sms/whatsapp me untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA :) Once dah beli jangan lupa contact saya untuk dapatkan TIPS EKSKLUSIF beserta Tips Percuma :)

Till then & have a nice day ahead lovelies :)



NURUL ASWANA
SMS/WHATSAPP : 011-29118686
FB : RAZWANA RAZIF
mummynaura.blogspot.com
Sekinchan, Sungai Besar, Kuala Selangor & kawasan berhampiran

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
//script for popup like box

0 comments:

Post a Comment