Thursday 17 July 2014

KEISTIMEWAAN VITAMIN E SHAKLEE

Assalamualaikum my readers :)

Today just nak share dgn awak semua berkenaan vitamin yang saya jatuh cinta sangat2 nie which is VITAMIN E. Kalau sebut pasal Vitamin E for sure mindset kita akan fikir 'cantik' betul tak? But fungsi Vitamin E nie sebenarnya tak terhad pada kecantikan je tau? Banyak lagi manfaat lain pada kesihatan dalaman kita :)



As for example..Vit E nie sangat bermanfaat untuk meningkatkan kesuburan sama ada lelaki mahupun wanita..sebab tu if customer request suplement ape yang bagus untuk kesihatan sel telur & sperma..saya akan suggest Vit E. Ini adalah kerana Vitamin E bersifat antioksidan yang mampu melindungi membran telur & sperma daripada rosak.

Untuk saya sendiri, pengambilan Vitamin E yang konsisten selama setahun buatkan kulit saya makin improved. Memang saya puas hati sangat-sangat2, berbaloi beli sebotol tu sebab tahan 4 bulan..memang jimat! Kalau nak compare dgn Collagen Powder memang jauh lebih murah..hehe..Antara kesan positif yang saya dapat selepas konsisten dengan Vit E :

  • Jerawat dah tak meriah macam dulu...means ade jugak keluar especially time nak period tu..but seketul dua je & cepat kecut
  • Bila dah keluar jerawat tu so tangan gatal dok picit2..lastly tinggalkan parut..tapi..parut yang tinggal tu cepat betul pudar sebab saya rajin sapu Vit E dekat parut tu
  • Husband puji cakap muka saya makin bersih & nampak glowing..ehem..but saya rasa kulit memang mkin halus je..hehehe
  • Kalau masuk dapur tu tangan nie asyik la dok terpercik minyak panas..terus laju2 saya sapukan Vit E..hasilnya kulit tangan tak merah & menggelembung! Part nie memang saya suka sangat!
Oke now jom kita tengok dengan lebih lanjut berkenaan Vitamin E nie..Selain Collagen Powder, Vitamin C & Vivix..Vitamin E tak kurang hebatnya dalam memelihara Kesihatan & Kecantikan tubuh badan kita :)

KEISTIMEWAAN VITAMIN E

Vitamin E adalah sejenis vitamin larut lemak. Ianya adalah vitamin antioksidan yang sangat bagus dan menghalang dari penuaan sebelum usia. Tentunya kita semua taknak nampak tua sebelum masanya kan?

Vitamin E juga sangat sesuai diambil bersama dengan Vitamin C sebab ia akan meningkatkan lagi fungsinya. Umpamakan pelengkap kepada masing-masing contohnya vitamin e yang diambil bersama vitamin c boleh menghalang dari "sunburn".

Dos yang selamat diambil sehari adalah sebanyak 400iu sehari. Berita baik kerana Vitamin E Shaklee adalah juga sebanyak 400iu :)


KHASIAT VITAMIN E

  • berguna pada penghidap diabetes sebab Vitamin E dapat meningkatkan fungsi insulin.
  • mempercepatkan proses penyembuhan luka sebab ia mengurangkan reaksi pengoksidaan pada luka.
  • Vitamin E mengurangkan "hot flush" yang biasa dihadapi oleh mereka yang menopause.
  • memperbaiki "short term memory" terutamanya pada golongan dewasa.
  • Antioksidan yang sangat berkesan.
  • Vitamin E menjaga dinding arteri dari tersumbat.
  • Sesuai untuk atasi masalah jerawat

ANTARA KELEBIHAN & KEISTIMEWAAN VITAMIN E :

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanserPengalaman saya sendiri bila alami bengkak susu yang ketara, saya akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.

Seorang rakan yang sebelum ini alami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburanBagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman saya, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancarMembantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik lukaSangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasan tak kawasan aerola which is kawasan bahagian puting susu jadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. Parut strecth mark akan semakin pudar.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.

Dan yang paling best tu..Vitamin E Shaklee nie ditambah dengan GRAPE SEED EXTRACT yang mana sumber tersebut dapat meningkatlkan lagi khasiatnya khusus untuk kulit yang GEBU, SIHAT, LICIN & GLOWING!



KELEBIHAN GRAPE SEED EXTRACT
  • menyingkirkan radikal bebas
  • meningkatkan daya ketahanan badan
  • membantu fungsi sistem saraf otak
  • mengurangkan kedutan & meningkatkan keanjalan kulit
  • membantu kesihatan otak, kulit & mata
  • mencegah masalaha kelenjar prostat
  • melambatkan proses penuaan
  • mengurangkan radang (inflammatory)
  • membantu pengedaran mikro & kardiovaskular
So now awak semua dah realize kan bahawa Vitamin E nie banyak kelebihan & keistimewaannya? Disebabkan saya dah cuba & rasai sendiri kelebihannya..maka saya nak syorkan awak semua ambil Vitamin E nie sebagai suplement hari..kalau pun bukan untuk kecantikan..untuk kesihatan dalaman kita..but ade ke yang tak nak kelihatan cantik & awet muda? hehe..


Untuk pembelian awak semua boleh whatsapp saya as well. If awak click the above link & purchase directly, sila simpan bukti pembelian ya. Both saya sediakan consultation terbaik beserta follow up :)

NURUL ASWANA

SMS/WHATSAPP : 011-29118686
FB : RAZWANA RAZIF
mummynaura.blogspot.com
Sekinchan, Sungai Besar, Kuala Selangor & kawasan berhampiran

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::






//script for popup like box

0 comments:

Post a Comment