Thursday 3 July 2014

PENGALAMAN BERPANTANG DENGAN SET BERPANTANG SHAKLEE




Bagi seorang ibu yang bakal melahirkan tentunya kita tercari-cari Set Berpantang yang selamat untuk digunakan oleh ibu BERPANTANG & MENYUSU tanpa memudaratkan diri kita & baby betul tak? Mostly mak2 kita akan suggest pelbagai jenis jamu & akar2 kayu untuk kembalikan semula kesihatan dalaman tubuh yang banyak kehilangan darah sewaktu bersalin. Akan tetapi jamu2 tu semua pun kena hold dulu if baby kita terkena jaundice. So, badan kita pun akan layu je tanpa support daripada suplemen luar..

Sebab tu lah saya pilih untuk berpantang dengan cara moden. Jangan salah sangka pulak..berpantang cara moden nie bukanlah tak payah berurut, bertungku, bertangas, berbengkung semua tu..hehehhe..cumanya tak payah ambil jamu. Sebab bukan semua badan tahan dengan all those jamu & akar2 kayu kan? Silap2 anak kita pun akan cirit birit sebab tak tahan dengan jamu yang panas tu..

Since pregnant lagi memang saya banyak baca info tentang kehamilan & keibuan sebab saya memang takde pengalaman pun lagi..maklum lah..anak pertama kan..so memang eksaited terlampau :) Salah satu info yang saya cari adalah untuk banyakkan susu badan..saya berazam untuk bf anak sehingga umur 2 tahun kalau boleh..then bila kandungan masuk 36 minggu saya order Set Berpantang & Menyusu Shaklee sebab bila google tu banyak testimoni yang inform Set berpantang Shaklee nie bagus sebab boleh banyakkan susu badan malah bantu elakkan kejadian colic / kembung & menurunkan jaundice baby. Memang kena betullah dgn azam saya untuk fully bf tu kan..hehehehe..but at the same time saya beli juga Set Berpantang Tanamera tapi malangnya tak guna habis pun & akhirnya terperuk je dlm almari...


My Little Tiny Baby, Naura Eryna Bt Mohd Razif


Ok Jom tengok apa yang terkandung dalam Set Berpantang yang saya ambil tu : 




Jangan terkejut pulak sebab tengok banyak sangat je..boleh ke telan banyak2 macam nie..of coruse boleh! kata nak SIHAT..BERTENAGA & DAPATKAN BERAT BADAN ASAL kan? so have to lah..lagipun bukan telan semua dalam satu masa..awak semua akan dapat jadual pengambilan from pengedar berdaftar tempat awak beli tu..and kalau beli dari saya of course saya akan beri bimbingan eksklusif utk awak until dapat kesan positif yang diidamkan ;)

Ops! berbalik pada cerita Set Berpantang nie tadi..setiap vitamin nie ada manfaat yang berlainan tau..contoh ade yang untuk banyakkan susu badan..cepatkan luka sembuh..bg tenaga..elakkan clog duct, kecutkan rahim, dan lain-lain..

Set Bersalin & Menyusu Shaklee terdiri daripada :

1) Vitamin B Complex + Asid Folic
2) Vitalea / Multivitamin + Zat Besi
3) Kalsium / Ostematrix
4) Zink Complex
5) Alfalfa Complex
6) ESP


1. Vitamin B Complex +Asid Folic

- B Complex nie bertindak as penenang & elakkan stress atau meroyan di kalangan ibu berpantang. Juga berupaya tingkatkan pembentukan sel darah merah & sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga. Sebab tu, ibu-ibu berpantang akan merasa lebih bertenaga & kurang letih. Vitamin nie also pelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikan sesuai dgn namanya B for 'Beauty'.


2) Vitalea / Multivitamin + Zat Besi (120 biji)


- Sangat penting diambil oleh ibu berpantang sebab vitalea nie mengandungi 28 vitamin serta mineral yang lengkap untuk keperluan badan & dijamin penyerapan untuk make sure vitamin & keperluan badan mencukupi semasa berpantang..almaklum la..time pantang kan banyak makanan berkhasiat yang kita tak boleh makan..so vitalea nie akan bekalkan nutrisi yang badan kita perlukan. Vitalea nie also akan memanaskan badan dengan membakar metabolisme kita. Iron/zat besi pulak penting untuk tubuh sebab kita banyak kehilangan darah selepas bersalin. Ibu-ibu yg kekurangan vitamin ini akan kelihatan pucat, letih dan tak bermaya.

3) Kalsium Ostematrix (120 biji)


- Membekalkan kalsium pada tubuh kita sebab bila melahirkan anak, 4 kg kalsium hilang dari badan yang perlu diganti untuk menguatkan diri kita dan mengelakkan kekejangan serta urat simpul. Kalsium nie also bantu dalam mengurangkan masalah sembelit & memudahkan kita tidur dan bangun segar walaupun terpaksa berjaga hingga larut malam. Kalsium juga bertindak as milk booster tambahan semasa dlm tempoh berpantang.

4) Zink (120 biji)


- Sangat penting sebagai penyembuh luka dalaman akibat bersalin sam ada normal atau caesarian. Zink nie bantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Zinc supplements nie adalah yang terbaiksebab khasiatnya 1 pil bersamaan dgn khasiat 6 ekor ikan haruan. So..for ibu2 yang tak makan ikan haruan tu..just telan je lah Zink Complex nie. Also..zink turut bantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin dan kekuningan untuk baby.

5) Alfalfa Complex (330 biji)


- Mempunyai 1001 khasiat, dan antaranya sebagai penggalak susu. Dalam penyusuan, alfalfa bantu pekatkan susu di mana ia akan tambahkan jumlah lemak di dalam susu ibu. So, susu ibu lebih lemak berkrim! Selain itu, kita akan jadi lebih lawas (membantu dalam menurunkan berat badan!), dan bantu buang angin dalam badan. Baby kita pulak akan kurang kolik (angin dalam badan) ia juga mengeluarkan air berlebihan dari badan dan memperbaiki sistem peranakan sama macam kacip fatimah.

And untuk penyusuan, kita di galakkan untuk ambil ESP. ESP nie merupakan protein soya yg sangat membantu ibu-ibu menyusu di samping mengekalkan kesihatan ibu dan baby. Kalau ikut pengalaman saya berpantang dengan ESP nie..badan memang always bertenaga & dalam masa yang sama..kulit nampak flawless je..sebab ESP nie kan protein..macam yg kita tau..protein bgs untuk pembentukan sel2 yang sihat..bila sel sihat..automatik kulit kita sihat..tak begitu?


6) ESP 


- Beri tenaga, bantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit, dan membantu kawal paras kolesterol & berikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran baby sebab khasiat ESP ini dapat mengalir kepada baby melalui susu ibu. ESP jugak boleh memekatkan susu badan kita, so bila susu pekat baby cepat kenyang and then ibu boleh buat stok susu dengan lebih banyak!

Actually bagi saya banyak keistimewaan SET BERSALIN & MENYUSU SHAKLEE nie..antaranya :
  • Boleh dambil seawal hari pertama bersalin
  • Sesuai untuk ibu yg bersalin secara normal atau pembedahan
  • Boleh terus diambil walaupun baby jaundis (kecuali alfalfa)
  • Membantu memberikan tenaga sepanjang tempoh berpantang
  • Diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi yang sesuai untuk tubuh kita.
  • Sangat sesuai untuk penyusuan, membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu
  • Mengelakkan meroyan atau stress
  • Mudah dan tiada kesan sampingan
  • Boleh dimakan sampai bila2, walaupun sudah habis pantang, tiada pembaziran.
Sekiranya awak adalah seorang bakal ibu yang akan melahirkan tak lama lagi & sedang mencari-cari set berpantang yang sesuai..saya cadangkan awak untuk berpantang secara moden dengan SET BERPANTANG SHAKLEE :)

Happy sharing & have a nice day ahead lovelies :)





NURUL ASWANA

SMS/WHATSAPP : 011-29118686
FB : RAZWANA RAZIF
mummynaura.blogspot.com
Sekinchan, Sungai Besar, Kuala Selangor & kawasan berhampiran


::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::







//script for popup like box

0 comments:

Post a Comment