Friday 4 July 2014

KURUS SECARA SIHAT DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum dearies :)

Actually ramai yang tak tau kan yang Shaklee nie ade set diet hebat yang mana ianya comes from 3 gabungan suplemen berkonsepkan BAKAR, BUANG & BINA. 3 jenis suplement nie jika diambil secara konsisten pasti akan beri kesan yang sangat menggembirakan :)

PERTAMA : BAKAR

Suplemen yang akan membakar lemak (OMEGA) dan mengemulsi lemak (LECITHIN) demi untuk pastikan lemak yang termendap pada dinding membran diangkut keluar melalui proses detoks. Akan tetapi ramai yang kurang faham tentang fungsi omega & lecithin nie dalam pembakaran lemak dalam tubuh kita. Keduanya mempunyai peranan yang berbeza iaitu :

  • Lecithin - Pengemulsi lemak iaitu lemak dipecahkan molekulnya kepada portion yang lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak dalam sistem pencernaan. So sebagai kesimpulannya, lecithin nie sangat membantu dalam membasmi lemak daripada makanan  yang kita makan. Bermaksud di sini ianya bukan membakar lemak yang dah lama termendap dalam tubuh kita
  • Omegaguard - Membakar lemak yang termendap melalui fungsi minyak ikan & ianya bantu badan bertindak balas dengan lebih baik terhadap hormon yang dipanggil leptin. Leptin memberitahu badan (otak kita) untuk kurangkan selera makan supaya kita boleh maintan slim @ kurangkan berat badan

KEDUA : DETOKS

Ianya adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak & lendir yang melekat pada dinding usus kita akan dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Lepas dinding usus kita bersih, barulah tubuh kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Mostly my customers yang ambil suplemen for detoks nie (ALFALFA/HERBLAX) mengadu bahawa semasa membuang air besar keluar segala jenis lendir dengan bau yang amat busuk..hehehe..itu normal ya..ibarat kita bersihkan paip besi yang berkarat..pastinya banyak kekotoron yang keluar kan? But yang best tu..after membuang memang perut rasa kempis..kosong & badan rasa ringan. Sangat2 disyorkan buat anda yang mengalami masalah sembelit.

KETIGA : BINA

Protein sangat perlu untuk tingkatkan metabolisme tubuh kita, tingkatkan perkembangan otot, jaga nafsu makan &  jaga otot bebas lemak. Protein mampu bakar kalori sebanyak 35% & bantu elakkan diet yo-yo sekaligus halang kenaikan berat badan dengan mudah. For your info, dengan mengamalkan SET SLIMMING SHAKLEE nie..berat badan turun tanpa memusnahkan otot..certain produk slimming dekat pasaran tu..bila kita ambil & stop..automatically berat badan naik..sebab apa? sebab produk tu musnahkan otot dalam proses nak turunkan berat badan..kalau yang mana perasan tu..badan jadi lesu..letih & tak bermaya..betul x? So..untuk pulihkan balik otot yang musnah tu..of course selera makan menjadi-jadi..kesannya berat badan naik berkilo2 daripada berat badan asal.

Kesan setiap individu adalah berbeza2 sebab sistem ketahanan badan kita tak sama, selagi kita mampu, teruskan mencuba & mencuba

Yang penting..jangan hanya bergantung pada pengambilan suplemen sahaja untuk kurus! Awak semua kenalah kawal pemakanan, rajin bersenam serta amalkan pemakanan yang sihat. Pengambilan suplemen bukanlah tiket untuk benarkan awak makan dengan banyak dalam diet harian keh..nanti kalau berat badan makin naik jangan salahkan suplemen pulak..salahkan diri sendiri yang tak jaga makan tu..hehehe

So, kalau awak adalah seorang yang sedang berusaha untuk turunkan berat badan & kurangkan size..contact me for futher details & give me your budget ya. Saya akan suggest mengikut kemampuan awak semua :)

Atau..awak boleh klik link ORDER NOW untuk melakukan pembelian & lepas tu cepat2 hubungi saya untuk dapatkan KONSULTASI SECARA PERCUMA di mana saya akan kongsikan tips2 untuk menurunkan berat badan.

Till then & have a nice day ahead :)


NURUL ASWANA
SMS/WHATSAPP : 011-29118686
FB : RAZWANA RAZIF
mummynaura.blogspot.com
Sekinchan, Sungai Besar, Kuala Selangor & kawasan berhampiran

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::















//script for popup like box

0 comments:

Post a Comment